ובמורא גדול • הרב שחושש מסממנים יהודיים

ארי וידר 1 Comment on ובמורא גדול • הרב שחושש מסממנים יהודיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני קצת פחות משנה הזדעזעה בלגיה כאשר נודע על פיגוע ירי במוזיאון היהודי בבלגיה. אדם חמוש התפרץ אל המוזיאון היהודי של בלגיה, בבריסל בירת בלגיה, תוך שהוא יורה ברובה סער לכל עבר. כתוצאה מן הירי נרצחו ארבעה בני אדם.

ההתקפה נמשכה פחות מדקה, ולאחריה ברח היורה מהמקום.

לאחר מספר שבועות נעצר במרסיי שבצרפת החשוד בביצוע הפיגוע, מהדי נמוש, כשברשותו אקדח ורובה מהסוג ששימש לפיגוע.‏

מי שחש יותר מכל את הפחד זו הקהילה היהודית בבלגיה. הרב אברהם גיגי רבה של בריסל ונציג ועידת רבני אירופה מספר לאתר 'קול חי' על התחושות הקשות ועל ה'מורא הגדול'.

"לא רק בבריסל המצב קשה" הוא פותח ואומר "המצב של היהודים לא טוב גם לא בפריז, ובעצם בכל אירופה. אנחנו רואים אמנם שהממשלות מנסות לעשות מאמצים וישנם הצהרות חשובות, אבל עדיין יש בעיות והקהילה היהודית נמצאת בבעיה. אנחנו מהווים מטרה לטרוריסטים ולג'יהדיסטים. יש בהחלט פחד בקהילה".

עם זאת מדגיש הרב אברהם גיגי "אני חושב שאלה שבכל זאת נשארים כאן, צריכים להתגבר על הקשיים ולהמשיך את החיים כסדרם".

הרב גיגי מספר כי חלק גדול עזב את בלגיה לטובת מדינות אחרות ובראשם ישראל, ארצות הברית וקנדה. "לא רק הטרור משפיע, אבל זו בהחלט אחת הסיבות העיקריות. בעיקר הצעירים מנסים למצוא מדינות אחרות ולא רוצים להישאר באירופה".

רבה הראשי של בריסל מספר כי "היה פחד של ממש אחרי הפיגוע, ועד היום כל בתי הכנסת ובתי ספר זוכים לשמירה קפדנית. חוץ מהאבטחה של הקהילה היהודית, יש חיילים ומשטרה ששומרת על המוסדות היהודיים".

גם את ביום יום חווים אנטישמיות כפי שמספר הרב "יש אנשים שנתקלים באנשים שלא כל כך סימפטיים. ולכן אני חושב שלא כדאי להזדהות בצורה בולטת כיהודי. סממנים כמו כיפה או מגן דוד עדיף שלא יבלטו. אני אישית חובש כובע כדי לא לבלוט".

במקביל לחשש ההכנות לפסח נמשכו כרגיל. "אנחנו עושים סדר פסח לכ-150 יהודים במלון גדול, כשהממשלה דואגת לנו גם לאבטחה".

"אנחנו נפגשנו בשנה האחרונה כמה פעמים עם ראש הממשלה, שרי הפנים והמשפטים. הם מבינים את הדאגה שלנו ועושים הכול כדי לעזור לנו. הג'יאהדיסטים הם איום לכל בלגיה ולכל אירופה. לא רק ליהודים. זה אינטרס של הממשלה למגזר את הטרור".

לטור הקודם: ובמורא גדול • רק בודדים מעיזים להסתובב עם כיפה בדנמרק



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אבל יד גורמים במדינה, שלא נותנים דרכון לישראלי ומתרצים את זה בגלל הוצאה לפועל ועוד תיקים פתוחים, ורק מצערים את המשפחות ואת ילדיהן הקטנים הרי לכל אחד יש זכות לקבל דרכון, והם מתעללים בנו, ולא נותנים לנו את זכותינו. עשו אותנו כאסקופה הנדרסת בעוד שהם נהנים בכסאם ובכיסם ולא איכפת להם מצער האחר, בחושבם על כבודם המדומה